Endüstri 4.0 Nedir?
Herkes Endüstri 4.0’dan bahsediyor. Ancak bu terim tam olarak ne demektir? Ve ondan önce ne oldu?
Endüstri 4.0, dördüncü endüstriyel devrimi ifade eder. Mekanizasyon (Endüstri 1.0), seri üretim (Endüstri 2.0) ve otomasyon (Endüstri 3.0), artık “nesnelerin interneti” imalatın ayrılmaz bir parçası haline geliyor. Endüstri 4.0 teknolojileri, Almanya için bir iş yeri olarak olağanüstü büyüme fırsatları ve rekabet avantajları yaratma potansiyeline sahiptir. Uzmanlar, işletmelerin Endüstri 4.0 kullanarak verimliliklerini yaklaşık yüzde 30 oranında arttırabileceklerini tahmin ediyor
Akıllı makineler
Akıllı makineler, insanlar çevrimiçi sosyal ağlarda olduğu gibi birbirleriyle bilgi paylaşıyor. Bu, üretimi daha esnek ve verimli hale getirir. Buna ek olarak, bu makineler doğrudan şirketteki tüm BT sistemleriyle iletişim kurmaktadır. Bu, satış veya geliştirme gibi alanlara kesintisiz bilgi akışı sağlar.
Küresel tesisler
Makinelerin birbirleriyle veri paylaştığı tek yer üretim arenası değil. Bir şirketin makineleri tedarikçi ve müşteri sistemleriyle de bağlantılıdır. Bu, oluşan tüm değişikliklere bağımsız olarak tepki vermelerini sağlar. Bir tedarikçi teslim edemezse, teknoloji alternatif tedarikçilerin kapasite kullanımını ve maliyetlerini gerçek zamanlı olarak analiz eder ve otomatik olarak onlarla bir sipariş verir.
Akıllı fabrikalarda insanlar hala üretim sürecinde kritik bir rol oynamaktadır. Akıllandırılmış operatörler olarak, üretim ağındaki üretim dizilerini kontrol ediyor ve izliyorlar. Veri gözlükleri gibi IT tabanlı yazılım sistemleri, akıllık bir operatöre gerçek bir fabrikayı kontrol ettirebilir. Bu yardım sistemleri ayrıca personel üyelerinin bireysel yetenek ve ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir ve yaşlıların iş gücünde kalma süresini uzatma potansiyelleri sunar.
Akıllı ürünler
Her akıllı ürün, çalışma koşulları ve ürün durumu ile ilgili verileri tutar. Bu veriler küçük RFID çipleri gibi şeylere depolanır ve her akıllı ürünün sanal bir kopyasını sağlar. Bu tür bilgiler, üretim ilk aşamasından gerçek müşteri kullanımına kadar ve geri dönüşüme kadar tüm yol boyunca ürünün ömrü boyunca toplanır, güncellenir ve değerlendirilir. Üretim başlamadan önce bir ürün, alıcı ve sipariş bilgilerini, mevcut durumunu ve bitmiş bir ürüme dönüştürmek için gerekli üretim aşamalarını bilir. Makinelere sahip olması gereken şekilleri veya kırmızı veya mavi renkte boyalı olması gerekip gerekmediğini söylemek gibi şeyler yapabilirsiniz. Müşteriler sürecin bir parçası olabilir ve daha kişiselleştirilmiş ürünler elde ederken üretim maliyetleri aynı kalır veya düşer.
Sanal üretim
Gerçek üretim alanına ek olarak, akıllı fabrikaların tümü aynı ürün ve kaynaklarla dijital bir ikiz olacak. Bu dijital kopya, tüm üretim süreçlerinin sanal simülasyonlarına olanak tanır. Bu, alternatif üretim sıralarını ve üretim hatlarını optimize etme potansiyelini gösterir. Sistem aynı zamanda mühendislerin gerçek zamanlı olarak üretimi uzaktan kontrol etmesine ve izlemesine olanak tanır. Bugün halihazırda gerçek fabrikaların sanal kopyalarına sahip olduğumuza rağmen, bunlar gerçek zamanlı olarak bağlantılı değillerdir – yani, sanal kopyadaki değişiklikler doğrudan doğruya fabrikadaki değişikliklere yol açmamaktadır (tam tersi de).
Akıllı hizmetler
Endüstri 4.0, fabrikalarla sınırlı değildir. Ne de olsa, akıllı ürünler kendi üretim süreçlerini aktif olarak kontrol etmekten fazlasını yapar; bir kez müşteriye teslim edildiklerinde, yeni iş modelleri için bir platform görevi görürler. Gelecekte, faydalı ömürleri boyunca internete bağlanan milyarlarca akıllı ürün olacak ve bulutta kendi çalışma koşulları ve ürün durumları hakkında büyük miktarda veri (büyük veri) tasarruf edecekler. Topladıkları tüm veriler, ürünleri optimize etmek için kullanılabilir. Dahası, akıllı algoritmalar varolan veriyi yeni bilgilere (akıllı veriler) bağlayabilir. Müşterilere, fiziksel ürüne ek olarak kişiselleştirilmiş, veri tabanlı hizmetleri (akıllı hizmetler) sunmak için bir temel sağlarlar. Örneğin, cihazların operatörleri sorumlu oldukları alanda işletilmekte olan tüm cihazlarla ilgili verileri toplayabilir ve analiz edebilir ve bunları olası teşhisler gibi yeni hizmetler üretmek için kullanabilir. Günümüzün iş modelleriyle karşılaştırıldığında, verilerin altında yatan temel katlanarak daha iyi olacaktır.